Ga naar de inhoud
Zonnepanelen wekken energie op uit zon- en daglicht. Deze energie wordt omgezet in stroom. Zo kan er worden bespaard op de energielasten en is het goed voor het milieu.

Tot nu toe heeft een deel van onze woningen (behalve hoogbouw) zonnepanelen. In de afgelopen jaren plaatsten we duizenden zonnepaneelsystemen, inmiddels hebben ongeveer 3.500 woningen panelen en dat is een mooi resultaat.

Stapsgewijze aanpak
De aankomende jaren krijgen de huurders van woningen die nog geen panelen hebben, maar daarvoor wel geschikt zijn, ook een aanbod. Wij kunnen niet al onze woningen in één keer van zonnepanelen voorzien. Dit doen we stapsgewijs. Het kan voorkomen dat uw woning niet geschikt is voor zonnepanelen. Bijvoorbeeld door de ligging van het dakvlak of te veel schaduw door bomen. U ontvangt dan geen aanbieding. Dat doen we niet bij nieuwbouwwoningen vanaf 2002 en woningen met zonneboilersystemen.

Wanneer is mijn woning aan de beurt?
Bij het maken van de planning kijken we niet alleen of de woning geschikt is voor zonnepanelen, we hebben ook aan wet- en regelgeving te voldoen en de druk op het elektriciteitsnet neemt toe. Daarom gaan we aankomende jaren wijk voor wijk verder met verduurzamen en ook met het aanbieden van zonnepanelen. Kijk hier om meer te weten te komen over de verduurzamingsaanpak van Thius.

Wat betaal ik voor de zonnepanelen?
Wij vragen een vaste vergoeding voor de zonnepanelen (aantal panelen + 1 euro). Bijvoorbeeld: als u 9 panelen krijgt, dan betaalt u elke maand € 10. Dit bedrag gaat niet mee in de totale huurverhoging. Het exacte bedrag wat u gaat betalen staat op de aanbieding. Wij bieden maximaal 9 panelen aan.

U ontvangt van ons een bevestigingsbrief binnen 1 maand. Het kan dus even duren voordat u een reactie krijgt. Wij verzamelen namelijk eerst de aanmeldingen van de straat of de wijk. Wij kunnen dan in één keer onze installatiebedrijven opdracht geven. Zo zorgen we ervoor dat we efficiënt gaan werken en geen onnodige kosten moeten maken.

De zonnepanelen installatie en/of app werkt niet
Is er iets mis met een zonnepaneel of met de app op uw telefoon? Dan kunt u contact opnemen met het installatiebedrijf die bij u de zonnepanelen heeft geplaatst. De gegevens vinden u op de instructiekaart bij de omvormer. Twijfelt u wie bij u de panelen geplaatst heeft, neem dan contact op met Thius.