Ga naar de inhoud
Wij doen ons best om u zo goed mogelijk te helpen. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent. Bijvoorbeeld over onze dienstverlening, onze medewerker of de woonruimteverdeling in onze regio. Wij vinden het belangrijk dat u het ons laat weten als u niet tevreden bent. Dit helpt ons onze dienstverlening te verbeteren. We willen graag met u kijken naar de mogelijkheden om uw klacht op te lossen.

Wij vragen u om eerst de procedure door te lezen. Deze kunt u vinden onder de vraag "Ik heb een klacht over de dienstverlening. Hoe moet ik dit melden?" Vul daarna eventueel onderstaand formulier in. U ontvangt dan binnen 5 werkdagen een reactie van ons.

Formulier voor het indienen van een klacht

Persoonsgegevens


Contactgegevens
Toelichting klacht







Zo ja, geeft u dan ook aan met wie u het contact heeft gehad.

Tip

Met een Mijn Thius account kunt u dit soort formulieren sneller invullen. Uw gegevens zijn dan al automatisch ingevuld. 

 

Meer weten...

Stap 1 – We gaan in gesprek
Bent u niet tevreden over ons? Of over een bedrijf dat voor ons werkt? Wij adviseren u om eerst met ons te praten. Bespreek uw klacht met de betrokken medewerker(s). Dit kan bij ons op kantoor, bij u thuis, telefonisch of schriftelijk. Vaak kan de klacht naar tevredenheid worden opgelost.

Stap 2 – Stuur een brief naar de manager
Komt u er met de medewerker niet uit? Dien uw klacht dan schriftelijk in bij Thius. Het kan zijn dat wij u vragen uw klacht toe te lichten bij de manager. De manager informeert u vervolgens schriftelijk over zijn standpunt. Vindt u het antwoord onvoldoende of onjuist, dan kunt u uw klacht bij de Regionale Klachtencommissie indienen.

Stap 3 – In gesprek met de Regionale Klachtencommissie indien nodig
De Regionale Klachtencommissie Woningcorporaties Rivierenland is een gezamenlijk initiatief van de woningcorporaties in Rivierenland. Hier kunt u uw klacht schriftelijk of mondeling indienen bij het secretariaat van de Regionale Klachtencommissie Woningcorporaties Rivierenland. Het is handig om eerst even deze regels te bekijken en dit formulier in te vullen.

Stuur het formulier naar:
Regionale Klachtencommissie Woningcorporaties Rivierenland
De Hoef 2
5311 GH Gameren

Spreekt u uw klacht liever in?
Bel dan naar 06 – 20 93 90 89 en spreek uw boodschap duidelijk in. Vermeld om welke corporatie het gaat. Geef uw naam, adres en telefoonnummer door én wanneer u de komende 5 werkdagen bereikbaar bent om teruggebeld te worden. 

Stap 4 – Nog niet tevreden?
Is uw klacht door de Regionale Klachtencommissie behandeld en bent u nog niet tevreden? Neem dan contact op met de Huurcommissie: www.huurcommissie.nl/contact of bel 070 - 375 42 00.

Heeft u klachten over de afrekening van uw gebruik van warmte? Dan kunt u zich richten tot de Geschillencommissie Warmtelevering:

  • Postbus 90600 2509 LP DEN HAAG
  • Telefoonnummer: 070 - 310 53 10
  • www.degeschillencommissie.nl. 

De klachtencommissie bekijkt uw klacht en brengt een onafhankelijk en onpartijdig advies uit aan de directie van de woningcorporatie. De directie van de woningcorporatie beslist uiteindelijk over de afhandeling van de klacht. Alleen wanneer de directie een goede motivatie heeft om het advies niet op te volgen mag zij afwijken van het advies van de klachtencommissie.

De klachtencommissie behandelt klachten over het optreden van medewerkers en het functioneren van de woningcorporaties. De klachten kunnen ook gaan over overlastsituaties of over bedrijven die in opdracht van de woningcorporatie werken.

Heeft u een klacht over Thius? Dan vragen we u om deze aan ons door te geven. Dit kunt u doen via deze website. U kunt de klacht ook schriftelijk bij ons melden. Uw melding wordt behandeld door de manager van de betreffende afdeling van Thius. Bent u het niet eens met het eindstandpunt van Thius en is de klacht voor u niet opgelost? Dan kunt u een klacht indienen bij de klachtencommissie.

Niet alle klachten worden door de klachtencommissie behandeld. Hieronder volgt een opsomming van klachten die niet in behandeling genomen worden:

  • Klachten over de hoogte van de huurprijs en de servicekosten. Hiervoor kunt u terecht bij het secretariaat van de Huurcommissies. Adresgegevens: postbus 16495, 2500 BL Den Haag. Telefoon 0800- 4887243 / www.huurcommissie.nl.
  • Klachten waarover de rechter al een oordeel geveld heeft of die bij de rechter in behandeling zijn.
  • Klachten die niet eerst zijn besproken met de manager van Thius die over het onderwerp van uw klacht gaat. En waarvan u nog geen schriftelijke reactie heeft ontvangen. 

Bent u niet tevreden met onze reactie op uw klacht betreft de huurprijs, de servicekosten en/of het warmteverbruik? Dan kunt u ervoor kiezen om de klacht te melden bij de Huurcommissie. Meer informatie leest u op de website www.huurcommissie.nl

Als u overlast ervaart dan is het verstandig om de irritatie niet op te laten lopen. Vaak zijn mensen zich er niet van bewust dat zij overlast veroorzaken. Door zo snel mogelijk met elkaar te praten kan voorkomen worden dat het uit de hand loopt. Komt u er samen niet uit? Neem dan contact met ons op door dit overlastformulier in te vullen.