Reparatie melden

Een reparatieverzoek is een gebrek of een storing aan een woning of woongebouw. Een reparatieverzoek kan online worden doorgegeven via deze link of telefonisch via (0344) 61 41 06. Wij geven uw melding door aan een van onze aannemers of plannen dit in bij onze eigen monteurs.  

Veel gevraagd over Reparatie melden

Storing melden De Vier Gravinnen

Algemeen

Bewoners van de Vier Gravinnen kunnen storingen aan de levering van warmte- of koude melden aan de klantenservice van Vaanster via telefoonnumer (0900) 82267837 (lokaal tarief). Voor alle andere storingen kunnen de bewoners zich wenden tot de receptie van De Vier Gravinnen (0344) 69 82 98.

Kortsluiting en stekkerproef

Algemeen

Als u te maken heeft met kortsluiting kunt u zelf een aantal controles uitvoeren. Met behulp van een stekkerproef komt u erachter hoe de kortsluiting is ontstaan.

Volg onderstaande stappen als u een stekkerproef wilt uitvoeren:

  • Schakel alle groepen in uw meterkast uit of verwijder de zekeringen van de groepen.
  • Verwijder in uw gehele woning alle stekkers uit de stopcontacten. Vergeet de stekkers in bijvoorbeeld uw schuur of berging niet! Schakel de aardlekschakelaar weer in. Schakel de groepen in uw meterkast opnieuw in. Plaats nu alle stekkers weer in het stopcontact. Wacht tot het apparaat automatisch aanslaat voordat u verder gaat met het volgende apparaat.
  • Valt de aardlekschakelaar opnieuw uit op het moment dat u een stekker in het stopcontact steekt of een apparaat aanzet? Dan is dit de oorzaak van de storing. Zorg voor reparatie of vervanging van dit apparaat.
  • Zorgt geen van uw apparaten voor problemen maar blijft de stroom toch uitvallen? Controleer dan eerst of er geen sprake is van overbelasting. Blijft uw aardlekschakelaar uitvallen? Dan zit het probleem waarschijnlijk in uw installatie. Op internet staat een filmpje waarin dit wordt uitgelegd: https://www.youtube.com/watch?v=Ry2Xyb7vCYk
  • Als het probleem in uw installatie blijkt te zitten is het aan te raden om een elektricien in te schakelen. Geef uw reparatieverzoek door via mijn.Thius.nl. U dient er echter wel rekening mee te houden dat er achteraf kosten in rekening gebracht kunnen worden als het probleem toch door uw eigen apparatuur veroorzaakt is.

Hoe dien ik een reparatieverzoek in?

Algemeen

U kunt uw reparatieverzoek op meerdere manieren bij ons melden: Via deze website kunt u uw reparatieverzoek online aan ons doorgeven. Dit kan 24 uur per dag, 7 dagen in de week. U kunt ons bellen op (0344) 61 41 06. We zijn op werkdagen van 8.30 uur - 16.30 uur bereikbaar. 

Ik heb een reparatieverzoek ingediend. Wanneer wordt het gerepareerd?

Algemeen

U bepaalt zelf de datum en het tijdstip waarop de aannemer komt als u uw reparatieverzoek indient via uw MijnThius.

Ik woon in een complex met huurders en kopers. Aan wie moet ik mijn reparatieverzoek doorgeven?

Algemeen

Als huurder van Thius kunt u voor vragen en reparatieverzoeken gewoon terecht bij ons. Indien nodig nemen wij contact op met de VvE (Vereniging van Eigenaren).

U kunt uw reparatieverzoek op meerdere manieren bij ons melden:

  • Via deze website kunt u uw reparatieverzoek online aan ons doorgeven. Dit kan 24 uur per dag, 7 dagen in de week.
  • U kunt ons bellen op (0344) 61 41 06. We zijn op werkdagen van 8.00 tot 16.30 uur bereikbaar. Uiteraard mag u ook langskomen op ons kantoor. 

Wat kan ik doen bij glasschade?

Algemeen

Heeft u glasschade? Dan is het belangrijk dat deze schade zo snel mogelijk wordt verholpen. Woont u in de gemeente Tiel? U kunt rechtstreeks met de Tielse Glas Handel, telefoonnummer (0344) 68 24 50.

Woont u in de gemeente Buren of Neder-Betuwe dan kunt bellen met de firma Kuypers 0487-512637. Dit kan 24 uur per dag, 7 dagen in de week.

Heeft u het glas niet met opzet gebroken? Dan plaatsen zij gratis nieuw glas voor u.
Heeft u opzettelijk het glas gebroken, bijvoorbeeld bij buitensluiting? Of is de schade door eigen toedoen ontstaan? Dan zijn de kosten voor u.

Moet er een reparatie worden uitgevoerd aan de kunststof of aluminium ramen, deuren, of kozijnen van uw woning?

Algemeen

Neemt u dan contact op met onderstaande leverancier voor het inplannen van een afspraak:

SKK Kozijnwacht
Tel: (085) 303 84 32
E-mail: info@skk.nl 

Reparaties aan houten ramen, deuren of kozijnen kunt u niet door SKK Kozijnwacht uit laten voeren. Die reparaties geeft u hier door: reparatieverzoek indienen U hoeft geen account te hebben, maar kunt gewoon inloggen met uw postcode en huisnummer.