Huur betalen

In de huurovereenkomst zijn we overeengekomen dat u de huur voor de woning vooraf aan ons betaalt. Dat betekent dat het geld uiterlijk de eerste dag van de maand op onze rekening staat. De meest makkelijke manier van betalen, is ons via automatische incasso een machtiging te verlenen.

Veel gevraagd over Huur betalen

Bij wie kan ik terecht met vragen over mijn huurbetaling?

Algemeen

U kunt contact opnemen met onze huuradministratie. Dit kunt u doen per e-mail (huuradministratie@Thius.nl) of telefonisch (0344-61 41 06).

Hoe kan ik mijn huur betalen?

Algemeen

U kunt de huur op verschillende manieren betalen:

  • Via automatische incasso. Dit is erg makkelijk. U regelt dit eenmalig en wij zorgen voortaan voor een juiste, tijdige afschrijving.
  • U maakt zelf de huur per bank aan ons over.
  • Door te pinnen bij onze balie. 
  • Contant afrekenen is alleen in uitzonderlijke gevallen mogelijk.

Heeft een energielabel invloed op de huurprijs?

Algemeen

Een energielabel laat met klassen (A++ tot en met G) zien hoe energiezuinig een woning is. Een woning met een A++ label is het meest energiezuinig. Dit houdt in dat de woning goed is geïsoleerd en weinig CO2 uitstoot. Een woning met een G label is het minst energiezuinig.

Ik heb hulp nodig bij het op orde brengen van mijn financiƫn. Kan Thius mij adviseren?

Algemeen

Op internet kunt u veel tips vinden. U kunt bijvoorbeeld kijken op de website van het NIBUD of op de website van uw gemeente. Daarnaast kunnen onze woonconsulenten Sociaal Beheer u doorverwijzen naar een instantie die u hierbij kan helpen. Deze organisaties zijn actief in uw gemeente en kunnen snel met u een afspraak maken. U kunt uw verzoek op de volgende manieren doorgeven aan de woonconsulenten Sociaal Beheer van Thius:

  • Online: via deze website kunt u een melding aan ons doorgeven. Ook kunt u mailen naar info@Thius.nl.
  • Per telefoon: u kunt ons bellen op (0344) 61 41 06. We zijn op maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 16.30 uur bereikbaar.
  • Bij de balie van Thius. Ons kantoor is geopend op maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 16.30 uur.

Mijn huurbetaling is gestorneerd. Wat kan ik doen?

Algemeen

Een stornering kan verschillende oorzaken hebben zoals:

  • U beschikt over te weinig saldo op uw rekening.
  • U heeft de betaling zelf teruggedraaid (dat kan binnen 56 dagen).
  • U heeft een algehele blokkade op incasso.

Wat kan ik doen?

  • U kunt uw bank een nieuwe betalingsopdracht geven.
  • U kunt het bedrag pinnen op ons kantoor. 

Wat is een IBAN-nummer?

Algemeen

IBAN staat voor International Bank Account Number. De Europese Unie werkt aan een gezamenlijke betaalmarkt, waarbij u hetzelfde bankrekeningnummer in binnen- en buitenland kunt gebruiken. Daarom krijgt iedereen een IBAN-bankrekeningnummer. Uw bankrekeningnummer bestaat uit een aantal cijfers, letters en uw huidige bankrekeningnummer. Uw IBAN-bankrekeningnummer vindt u op de afschriften van uw bank en op uw bankpas.

Wat wordt bedoeld met de streefhuur?

Algemeen

De streefhuur is de door ons gewenste huurprijs per maand voor uw woning. Deze is afhankelijk van de kwaliteit van uw woning volgens het woningwaarderingsstelsel. Meer informatie over het woningwaarderingsstelsel kunt u vinden op: www.rijksoverheid.nl