Ga naar de inhoud
Heeft u een reparatieverzoek in uw woning? Het is handig om eerst in de reparatiewijzer te kijken of Thius of u zelf de reparatie moet uitvoeren. U vindt daarin ook direct de bijpassende telefoonnummers. Een reparatieverzoek kunt u via Mijn Thius doorgeven én meteen zelf inplannen. 

Aan de slag in uw woning

Als u wat wilt veranderen aan uw woning, vragen wij u dat eerst aan ons voor te leggen. Klik op de button 'Zelf klussen' voor meer informatie hierover.

   

Meer weten...

U kunt uw reparatieverzoek op meerdere manieren bij ons melden. Via deze link kunt u uw reparatieverzoek online aan ons doorgeven. Dit kan 24 uur per dag, 7 dagen in de week. In de meeste gevallen kunt u dan meteen een afspraak voor de reparatie inplannen. U kunt ons ook bellen op (0344) 61 41 06. We zijn op werkdagen van 8.30 uur tot 16.30 uur bereikbaar.

U bepaalt zelf de datum en het tijdstip waarop de aannemer komt als u uw reparatieverzoek meldt via uw MijnThius. In sommige gevallen kunt u het reparatieverzoek niet direct plannen. Wij nemen dan contact met u op. 

Als huurder van Thuis kunt u voor vragen en reparatieverzoeken gewoon bij ons terecht. Als het nodig is, nemen wij contact op met de VvE (Vereniging van Eigenaren).

U kunt uw reparatieverzoek op meerdere manieren bij ons melden:

  • Via deze website kunt u uw reparatieverzoek online aan ons doorgeven. Dit kan 24 uur per dag, 7 dagen in de week.
  • U kunt ons bellen op (0344) 61 41 06. We zijn op werkdagen van 8.00 tot 16.30 uur bereikbaar. Uiteraard mag u ook langskomen op ons kantoor. 

Neemt u dan contact op met SKK Kozijnwacht voor het inplannen van een afspraak. Zij zijn te bereiken via:
Telefoonnummer: (085) 303 84 32
E-mail: info@skk.nl 

Reparaties aan houten ramen, deuren of kozijnen kunt u niet door SKK Kozijnwacht uit laten voeren. U kunt schade aan houten ramen, deuren of kozijnen melden via een reparatieverzoek op deze website. Lukt het u niet via onze website? Dan kunt u ons bellen op telefoonnummer (0344) 61 41 06. We zijn bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 8.30 uur tot 16.30 uur.  

Neem dan contact op met onze Klantenservice via 0344-61 41 06 of info@thius.nl 

Elk jaar voeren we in een deel van onze complexen een conditiemeting uit naar de technische staat van onze woningen. Deze gegevens vormen de basis voor onze meerjaren onderhoudsplanning. In deze planning staan al onze planmatige onderhoudswerkzaamheden benoemd voor de komende jaren. Onze afdeling Vastgoed gaat met deze planning aan de slag om het genoemde onderhoud uit te voeren.

Het planmatige onderhoud van Thius wordt verzorgd door onze afdeling Vastgoed. In de bewonersinformatie die u ontvangt wanneer er in uw woning/wijk planmatig onderhoud wordt uitgevoerd, staat de contactpersoon voor de werkzaamheden vermeld.

Het is belangrijk dat u de buitenkant van de rookmelders stofvrij houdt. Dit kun u doen met een stofzuiger. We raden u ook aan om te testen of de rookmelders het nog doen. Het beste is om dit minstens 2 keer per jaar te doen.  

 

Heeft u het formulier bij ons ingeleverd? Dan krijgt u van ons binnen 3 weken bericht of u wel of geen toestemming krijgt. U kunt pas beginnen met klussen als u van ons toestemming heeft gekregen.

Eén van de redenen om u geen toestemming te geven is omdat u een huurachterstand heeft op het moment dat u de aanvraag doet.

We helpen u graag veilig om te gaan met asbest in uw woning. Daarom hebben we een aantal vuistregels voor u:

  • Gaat u klussen in uw woning op een plek waar asbest zit? Vraag ons altijd eerst advies.
  • Verwijder zelf nooit zomaar asbest: ook geen asbesthoudend vloerzeil of golfplaat.
  • Nooit asbest verzagen, schuren of breken en nooit een gat boren in asbest.  

U kunt schimmel voorkomen door goed te ventileren in uw woning. Door te ventileren komt er frisse lucht binnen en wordt vochtige lucht afgevoerd. Hierdoor heeft schimmel minder kans om zich te verspreiden. Daarnaast bespaart u op stookkosten. Het kost meer energie kost om vochtige lucht te verwarmen. Goed ventileren is tenslotte ook beter voor uw gezondheid.

 

Wilt u uw woning verbeteren om energie te besparen? Dan kan dit via het aanvraagformulier veranderen woning.

Wij zorgen voor een opstalverzekering voor onze woningen. Dit dekt onverwachte schade aan de woning. U bent zelf verantwoordelijk voor het afsluiten van andere verzekeringen, zoals inboedel of aansprakelijkheid.

Wij wijzen u erop dat het belangrijk is om u goed te verzekeren. Heeft u bijvoorbeeld schade opgelopen aan uw inboedel door een lekkende waterleiding? Dan kunt u voor een schadevergoeding terecht bij uw eigen verzekeringsmaatschappij. Dit soort schade valt namelijk onder uw eigen inboedelverzekering / aansprakelijkheidsverzekering. De kosten voor de schade kunt u niet op ons verhalen.

Inbraak is één van de vervelendste dingen die u kunnen overkomen. Iemand is ongevraagd in uw huis geweest, heeft aan uw eigendommen gezeten en heeft zijn slag geslagen. Nadat de eerste schrik voorbij is, wilt u zo snel mogelijk de boel gaan regelen.

Allereerst is het belangrijk dat u aangifte doet bij de Politie als er is ingebroken of als er geprobeerd is bij u in te breken. U ontvangt van de Politie een proces-verbaal.

Voor schade aan de woning / garage neemt u contact met ons op. Wij rekenen voor het herstel van de schade geen kosten aan u door, als u binnen 4 weken een proces-verbaal bij ons aanlevert waarin staat dat de schade door een inbraak / poging tot inbraak ontstaan is.

Voor schade aan uw inboedel neemt u contact op met uw eigen verzekeringsmaatschappij. Wij vergoeden beschadigde of gestolen inboedel niet.

De Politie heeft een aantal handige tips om woninginbraak te voorkomen:

  • Bel altijd 112 bij een verdachte situatie. U kent uw eigen buurt het beste. Als u het niet vertrouwt, is dat vaak niet voor niets. 
  • Laat als het donker is en u niet thuis bent een lamp aan. Dan lijkt het alsof er iemand aanwezig is. Stel hiervoor bijvoorbeeld een automatische lichtschakelaar in. 
  • Sluit ramen en deuren goed af, ook als u maar even weg bent. Draai de deur ook altijd op slot. 
  • Heeft u een achterom? Doe de poort ook goed op slot en zorg voor verlichting in de tuin. 
  • Leg kostbare apparatuur, zoals laptops en iPads, uit het zicht. 
  • Heeft u struiken rondom het huis? Zorg ervoor dat deze kort zijn, zodat het huis voor buren en voorbijgangers goed te zien is. 
  • Zorg dat er geen ladders, containers of andere hulpmiddelen bij uw woning staan die het makkelijk maken om naar binnen te klimmen. 
  • Een schuifpui is inbraakgevoelig. Breng hiervoor een speciaal geschikt slot aan.
  • Verstop geen huissleutels onder een deurmat of in een bloempot. Dit zijn ook voor inbrekers geen ‘geheime’ plaatsen.
  • Hang geen adreslabel aan uw sleutel(bos).

Als u in een appartementencomplex woont, dan krijgt u na het ondertekenen van de huurovereenkomst een naamplaatje van ons.

Wilt u uw naamplaatje aan laten passen? Neemt u dan contact met ons op. U kunt bellen naar 0344-61 41 06 of stuur een mail naar info@thius.nl
Wij brengen voor het maken en aanbrengen van een nieuw naamplaatje 25 euro in rekening. 

Wilt u uw naamplaatje laten aanpassen omdat uw medehuurder overleden is? Dan brengen wij geen kosten in rekening. Levert u in dit geval een kopie van de overlijdensakte aan zodat wij ook uw overige administratie aan kunnen passen. 

Iedere woning heeft onderhoud nodig, zodat u prettig kunt wonen. Niet alleen als huurder kunt u hier een steentje aan bijdragen, ook wij zorgen ervoor dat uw woning goed wordt onderhouden. Als we in een complex of een groep woningen aan de slag gaan, dan noemen we dit planmatig onderhoud.

We voeren inspecties uit om een onderhoudsplanning te kunnen maken. De inspecties helpen ons om te bepalen welke woningen aan de beurt zijn en welke onderhoudswerkzaamheden we moeten uitvoeren. We kondigen ons bezoek voor de inspecties en het onderhoud van tevoren aan. Dit doen we meestal per brief.

Onze huurders zijn automatisch verzekerd voor glasschade. U meldt uw glasschade bij Thius. Neem telefonisch contact met ons op via 0344-61 41 06 of mail de schade naar reparatie@thius.nl

Bent u zelf verantwoordelijk voor de schade? Dan brengen wij de kosten voor het herstel bij u in rekening. 

Isolatie zorgt ervoor dat de warme/koude lucht niet naar buiten of binnen kan. Door het aanbrengen van isolatie verbetert het energielabel van de woning en het comfort voor u als huurder.

Er zijn diverse plaatsen en materialen om een woning te isoleren, bijvoorbeeld door:

  • Het isoleren van de spouwmuur/wand/dak (kan zowel aan de binnen- als aan de buitenzijde).
  • Het toepassen van isolerende beglazing.

Voor het isoleren van deze verschillende bouwdelen zijn een groot aantal isolatiemogelijkheden beschikbaar. Op het moment dat wij isolatie aanbrengen, passen wij degelijke materialen toe met goede isolerende eigenschappen.



Eventuele condensvorming komt niet door een fout in het product of door schade aan het kozijn. Het is een normaal gevolg van de zeer hoge warmte-isolatie van de beglazing. 

Bij HR++ glas kan condensvorming aan de buitenzijde ontstaan bij een lage buitentemperatuur en een hoge relatieve luchtvochtigheid. Condens vormt zich meestal in de ochtenduren tijdens het voorjaar en het najaar. De condens verdwijnt zodra de buitentemperatuur stijgt en de luchtvochtigheid afneemt.