Ga naar de inhoud
Als u in een appartementencomplex woont, betaalt u als huurder maandelijks een bedrag voor algemene kosten. We noemen dit servicekosten. 

De afrekening sturen we jaarlijks

Elk jaar ontvangen de huurders van een complex een overzicht van de servicekosten. Dit heet een afrekening. Het is een kostenoverzicht van de servicekosten van het voorgaande kalenderjaar.

Meer weten...

De afrekening servicekosten wordt elk jaar voor 1 juli verstuurd. De afrekening is van de periode dat u er gewoond heeft in het voorgaande jaar. 

De servicekosten verrekenen we aan de hand van de werkelijk gemaakte kosten. Vooraf maken we een inschatting van de kosten en stellen we een voorschot vast. Soms zijn de werkelijke kosten hoger. De oorzaken zijn bijvoorbeeld een hoger tarief van het energiebedrijf of een hoger energieverbruik.

Voor het betalen van het bedrag van de afrekening van de servicekosten kunt u een betalingsregeling treffen. Vraag onze huuradministratie naar de mogelijkheden:

  • per mail: huuradministratie@thius.nl
  • per telefoon: 0344-61 41 06

U kunt contact opnemen met onze huuradministratie. Wij zijn tijdens kantoortijden telefonisch bereikbaar via 0344-61 41 06 of stuur een mail naar huuradministratie@thius.nl

U kunt naar de mogelijkheden voor een betalingsregeling vragen bij onze afdeling Huuradministratie:

  • per mail: huuradministratie@thius.nl
  • telefonisch op werkdagen: 0344-61 41 06, kies 2
  • door een regeling aan te vragen via Mijn Thius

De servicekosten worden na een kalenderjaar afgerekend.