Ik huur een woning
Bent u huurder van Thius? Hier leest u alles over huren en betalen en het doorgeven van wijzigingen. Ook vindt u informatie over de leefbaarheid in uw buurt.
Mijn Thius
Veel dingen kunt u zelf regelen via Mijn Thius. Dit is uw persoonlijke online omgeving waarop u kunt inloggen. Heeft u nog geen account? Maak hier uw account aan.
|
Meer weten...
U kunt uw reparatieverzoek op meerdere manieren bij ons melden. Via deze link kunt u uw reparatieverzoek online aan ons doorgeven. Dit kan 24 uur per dag, 7 dagen in de week. In de meeste gevallen kunt u dan meteen een afspraak voor de reparatie inplannen. U kunt ons ook bellen op (0344) 61 41 06. We zijn op werkdagen van 8.30 uur tot 16.30 uur bereikbaar.
U bepaalt zelf de datum en het tijdstip waarop de aannemer komt als u uw reparatieverzoek meldt via uw MijnThius. In sommige gevallen kunt u het reparatieverzoek niet direct plannen. Wij nemen dan contact met u op.
U kunt de huur op verschillende manieren betalen:
- Via automatische incasso. Dit is erg makkelijk. U regelt dit eenmalig en wij zorgen voortaan voor een juiste, tijdige afschrijving.
- U maakt zelf de huur per bank aan ons over. Ons rekeningnummer is NL27 RABO 0362 9675 55.
- Door te pinnen bij onze balie.
- Contant afrekenen is alleen in uitzonderlijke gevallen mogelijk.
Als u overlast ervaart dan is het verstandig om de irritatie niet op te laten lopen. Vaak zijn mensen zich er niet van bewust dat zij overlast veroorzaken. Door zo snel mogelijk met elkaar te praten kan voorkomen worden dat het uit de hand loopt. Komt u er samen niet uit? Neem dan contact met ons op door dit overlastformulier in te vullen. Wij vragen u onze spelregels door te nemen voordat u het overlastformulier invult.
Voor meer advies over dit onderwerp kunt u ook eens kijken op www.overlastadvies.nl
Heeft u het formulier bij ons ingeleverd? Dan krijgt u van ons binnen 3 weken bericht of u wel of geen toestemming krijgt. U kunt pas beginnen met klussen als u van ons toestemming heeft gekregen.
Eén van de redenen om u geen toestemming te geven is omdat u een huurachterstand heeft op het moment dat u de aanvraag doet.
Het opzeggen van uw huurovereenkomst kan schriftelijk, digitaal of via uw Mijn Thius account.
Voor het schriftelijk opzeggen van de huur kunt u het opzeggingsformulier op deze pagina gebruiken. U kunt het formulier invullen, ondertekenen en naar ons toesturen. Dit mag per post, per mail of u kunt het tijdens kantoortijden afgeven bij onze receptie.
Voor het opzeggen van de huur via ons digitale formulier klikt u op deze link
Wilt u de huur opzeggen via uw Mijn Thius account, maar u heeft problemen met inloggen? Neem dan contact met ons op. U kunt een mail sturen naar info@thius.nl of u belt tijdens kantoortijden naar 0344-61 41 06.
De huur mag eindigen op elke werkdag van de maand. U hoeft dus niet per se de huur te laten eindigen aan het einde van de maand. Uiteraard mag dit, maar ook begin van de maand of midden in de maand is mogelijk. Het is maar net welke dag u het handigst uitkomt.
Let erop dat wij een handtekening van u en een eventuele medehuurder ontvangen voor de huuropzegging. En dat u uw nieuwe adres of een correspondentieadres opgeeft.
Nadat u de huur heeft opgezegd gaan we op zoek naar een nieuwe huurder. Als de woning door de toekomstige huurder is geaccepteerd, dan is uw huuropzegging definitief. U kunt daar dan niet op terugkomen. In alle andere gevallen beoordeelt Thius of u de opzegging mag intrekken.
Wij zorgen voor een opstalverzekering voor onze woningen. Dit dekt onverwachte schade aan de woning. U bent zelf verantwoordelijk voor het afsluiten van andere verzekeringen, zoals inboedel of aansprakelijkheid.
Wij wijzen u erop dat het belangrijk is om u goed te verzekeren. Heeft u bijvoorbeeld schade opgelopen aan uw inboedel door een lekkende waterleiding? Dan kunt u voor een schadevergoeding terecht bij uw eigen verzekeringsmaatschappij. Dit soort schade valt namelijk onder uw eigen inboedelverzekering / aansprakelijkheidsverzekering. De kosten voor de schade kunt u niet op ons verhalen.
Bent u niet tevreden met onze reactie op uw klacht betreft de huurprijs, de servicekosten en/of het warmteverbruik? Dan kunt u ervoor kiezen om de klacht te melden bij de Huurcommissie. Meer informatie leest u op de website www.huurcommissie.nl